Niezgodności z powodu:
Wyłączenia:
Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-03-24. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Strona wyposażona jest funkcjonalność umożliwającą dostęp do poszczególnych sekcji (jak menu czy wyszukiwarka) poprzez naciskanie klawisza TAB, a po wybraniu odpowiedniej opcji klawisza ENTER. Sekcje wybrane klawiszem TAB są podświetlane/otoczone ramką. Ponadto na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Aneta Zimoch, biuro@sdstulipan.kalisz.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48627663482. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Środowiskowy Dom
Samopomocy “Tulipan”
ul. Widok 77
62-800 Kalisz
Budynek Środowiskowego
Domu Samopomocy „Tulipan” w Kaliszu znajduje się Kaliszu przy ulicy Widok 77.
Budynek Domu jest dwukondygnacyjny. Parking ogólnodostępny znajduje się przy
budynku. Budynek jest dostępny dla osób z niepełnosprawnościami – przy głównym
wejściu jest łagodny podjazd dla wózków inwalidzkich oraz osób mających kłopoty
z poruszaniem się. Przed wejściem do placówki zawieszona jest tablica
informacyjna, a przy drzwiach wejściowych głównych znajduje się dzwonek w celu
przywołania pracownika bądź otwarcia drzwi wejściowych (domofon). Nad wejściem
jak i w budynku nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby
niewidome i słabosłyszące. W budynku oznaczone są drogi ewakuacyjne. Wejście
boczne nie posiada barier architektonicznych. Przestrzenie komunikacyjne wolne
od barier poziomych i pionowych
W budynku znajduje się
winda osobowa oraz dla osób poruszających się na wózkach.
Informacje dla osób z
niepełnosprawnościami ruchowymi:
Pomieszczenia ŚDS-u
znajdują się na parterze i I piętrze budynku. Wejście pozbawione jest barier
architektonicznych. Wewnątrz budynku na korytarzu głównym zamontowane są na
ścianach uchwyty pomagające osobom mającym kłopoty w poruszaniu się.
Pomieszczenia ŚDS-u, w tym pomieszczenia sanitarne (łazienka i toalety),
pozbawione są barier architektonicznych i wyposażone są w udogodnienia
umożliwiające funkcjonowanie osobom z niepełnosprawnością ruchową. ŚDS oferuje
dla części uczestników usługi transportowe. Autobus wyposażony jest w windę dla
wózków inwalidzkich.
Informacje dla osób
głuchych, głuchoniemych, głuchoniewidomych:
Ośrodek nie posiada
wykwalifikowanych osób do obsługi osób głuchych, głuchoniemych oraz
głuchoniewidomych.
Na podstawie przepisów
ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach
komunikowania się (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1824) Środowiskowy Dom
Samopomocy „Tulipan” w Kaliszu informuje, że osoby doświadczające trwale lub
okresowo trudności w komunikowaniu się – przy załatwianiu spraw w tut. placówce
– mogą korzystać ze środków wspierających komunikację tj.:
poczty elektronicznej
– a.zimoch@sdstulipan.kalisz.pl
faksu –
numer +48627663482
Informacje dla osób
niedowidzących lub niewidomych:
W budynku nie ma
oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku
powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Prawo wstępu z psem
asystującym. Na prośbę osoby niedowidzącej istnieje możliwość udostępniania
decyzji i komunikatów w druku powiększonym. Pomoc w zakresie poruszania się i
funkcjonowania w placówce osób niewidomych lub niedowidzących świadczą
pracownicy ŚDS-u.